Kära tomten...

...jag önskar mig en ny dator i julklapp, den jag har nu kan göra mig riktigt galen pga seghet!

Jag tänkte börja med att introducera er till vårat nya tillskott i familjen, Nämligen lilla kissen Boden:

I onsdags åkte vi till en maasai marknad på jobbtid. Det kan vara skönt att ibland få göra lite annat, även om jag inte direkt kan påstå att dagarna ser likadana ut här! Men vår handledare tycker iaf att det är viktigt att vi får se hur själva landet i sig är, och inte bara hur själva safaribranschen fungerar.

Man kanske skulle köpa sig en liten get?

Eller varför inte ett par nya slitstarka skor, gjorda av bildäck!

Senare efter marknaden inhandlades de en massa frukt mm, vår handledare fyllde ju år och då skulle det bjudas på bål, som jag och Hanna tillredde, Den blev så fruktansvärt äcklig, men den verkade uppskattas iaf ;) Haha

I Lördags så åkte vi iväg med några från jobbet och skulle kolla in lite hotell som vi använder oss av, kan ju vara bra för mig och hanna att veta vad det är vi egentligen säljer till gästerna. Dock kändes det lite väl drygt att sitta och åka bil i ca 5 timmar för att kolla 4 hotell.

Om jag nångång åker på safari igen så ska jag göra det med lyx och bo på hotell liknande detta ;)

Safarin :)

Nu är man hemkommen från en underbar safari!
Vi var ett gäng på 6 personer. Jag och Hanna, en italiensk tjej, 3 killar från israel, USA och Kanada. så vi var en blandad kompott, vilket var skitkul :) Vi slog på stort och tältade, vilket resulterade i 4 dagar utan dusch, fräääsha tjejer var vi ;) Men sånt hör ju till.
Tältningen ägde rum på såkallade Public Campsite, massa tält samlade, mitt ute bland djuren. Sista natten när vi hade varit på toa så sprang det en hyena framför oss, så jag och hanna sprang in och gömde oss på dass ett tag och var livrädd ;) Sedan vaknade vi upp på morgonen klockan 5 av att det stod en zebra utanför tältet och näst intill käkade upp vårat tält och gjorde sina behov. Natten innan stod de en massa bufflar och elefanter några meter bort, och inte fattade vi att bufflar är typ de farligaste djuret, så vi ställde oss och posade lite med dem ;)
Dumma unga svenska flickor som vi är så åkte vi ju på tältning utan att ha med oss ficklampa också, det rekommenderar jag alla som tänkt åka på safari att ha med sig, för kl 19 är det kolsvart i detta land!

Vi hade då turen att se The Big 5!! Dvs elefant, leopard, lejon, noshörning och afrikansk buffel. Sedan har vi ju sett flodhästar och huuur måga zebror och giraffer som helst, samt en massa andra djur också såklart!
Det var ofta man var tvungen att påminna sigsjälv om att man faktist inte var på ett Zoo, utan att alla dessa djur vi såg faktist befann sig på hemmaplan, och att det är på ställen som dessa alla djurfilmer/foton osv är tagna. Riktigt häftigt, rekommenderar verkligen alla som har funderat på att åka på safari nångång att verkligen göra det, en riktig upplevelse!

Imorgon då jäklar!

Vet ni! Att imorgon då jäklar ska jag på safari :) Trots att jag är förkyld och har feber så ska vi iväg på 4 dagars safari! Och det ska bli jäkligt skoj! Det blir att besöka Tarangire, Ngorongoro och Serengeti!
Då vet ni varför ni inte får nå svar från mig :)
Have fun!

Das Rollende Hotel

Såg detta roliga hotell en dag när vi satt och jobbade! Måste ju vara en av dem bästa idéerna jag sett på länge! Vet inte riktigt hur det fungerar, men har förstått att man bara hoppar på och sen så åker bussarna runt i hela världen? Man behöver liksom aldrig byta hotell ;)

I helgen var vi ut på marknad och jag köpte mig en jättefin tavla, 3 halsband, 2 örhängen + en julklapp ;) haha det ska börjas i tid! Allt görs på plats och det finns huuur mycket fina saker som helst. tror nog det kommer bli en till liknande tavla innan jag åker hem! Har kommit på mig själv att jag tycker det är riktigt kul att pruta också, har aldrig gillat det tidigare, men det går att få riktigt bra priser om man verkligen vill! Ett av halsbanden började på ca 40 kr, men tillslut så fick jag det för 4kr ;) Det tyckte jag var helt okej pris :D

Mindre kul är att jag håller på att bli förkyld! Men jag hinkar i mig te och honung och sen så har vi förhoppningsvis en lugn vecka framför oss. Stephen hade dock tänkt att vi skulle åka iväg på en 6 dagars safari imorgon, men det känns inte som nån bra idé när man håller på att bli sjuk och definitivt inte för vår studentbudget heller!

Rumpan upp i vädret!

Sorry för dålig uppdatering! Men det är väl helt enkelt så att man kommit in i en vardag här (som är jättebra!) och allt är inte lika nytt och konstigt som det var till en början! Eller så ska man inte heller säga, för allt som händer hela tiden är ju konstigt och annorlunda, är nog mer så att vi börjat acceptera det.

Praktiken rullar på, men denna vecka har varit väldigt lugn och skön.Har mest bara varit runt till hotell/kontor och gjort bokningar samt betalningar fram till december. Ska ordna upp med Zanzibarbokningar nu, och sen känns det som att typ allt är klart?

Man kan verkligen bli galen på att allt är så jäkla oorganiserat när det gäller alla papper osv här på jobbet, det har vi fått i uppgifta att försöka styra upp från dem som befinner sig i Sverige! Tex nu när vi skulle fixa alla hotellbokningar för kundera och vi var färdiga med det så visar det sig att vissa har blivit dubbelbokade, bara för att dem gjort vissa tidigare och haft voucherna gömda i bilen/väskan/hemma eller vars det nu kan vara.

Har ju inte med mig några jeans hit, vilket inte var det smartaste draget av mig eftersom de är ganska kallt på kvällarna + att jag ser ut som en prickig korv efter alla myggor som verkligen älskar mina ben! Så var på den lokala marknaden och försökte hitta mig ett par(vilket jag inte lyckades med).. Fick iaf gå bakom alla kläder och testa, och när jag står med rumpan rätt upp i vädret så börjar hanna gapskratta för att bakom mig så sitter det en man och flinar och kollar på ;) Fanns ju inte tillstymmelse till omklädningsrum!

Safarin har ju inte blivit av heller än så länge ;) som allt annat i detta land så lär det ju säkert inträffa några veckor senare än när det egentligen är sagt! Pole pole, Hakuna matata!

Good news!

Min dator är numera lagad :)

Har hunnit hända en hel del sedan sista, vi kör ett litet bildspel på endel av sakerna!

En av dagarna hade vi varken el eller vatten, och på toppen av allt så tog våran gas slut, så vi fick helt enkelt gå ut i hönshuset och laga mat där.

Vi fick besök av våran vakts son, så vi bjöd honom på lite fika och spelade lite fotboll med honom :)

En dag på jobbet så kom Ben och hämtade upp oss så fick vi åka och besöka hans barnhem!

Baran, vår vakt var söt och gjorde upp en liten fireplace!

Vi har varit på hiking!

Var runt denna vackra sjö i vandrade.

Och sedan paddla vi lite kanot på sjön! Eller killarna paddla och jag och hanna satt där som små prinsessor och bara njöt :)

Nu i veckan ska vi troligtvis åka på en 4 dagars safari, får se om vi åker på tisdag eller om det blir på onsdag, beror lite på hur mycket jobb vi har tror jag! + att vi måste göra vårat jobb så vi själv kan åka iväg, hejdå lönen!

Hoppas allt är toppen med er där hemma! Puss