Safarin :)

Nu är man hemkommen från en underbar safari!
Vi var ett gäng på 6 personer. Jag och Hanna, en italiensk tjej, 3 killar från israel, USA och Kanada. så vi var en blandad kompott, vilket var skitkul :) Vi slog på stort och tältade, vilket resulterade i 4 dagar utan dusch, fräääsha tjejer var vi ;) Men sånt hör ju till.
Tältningen ägde rum på såkallade Public Campsite, massa tält samlade, mitt ute bland djuren. Sista natten när vi hade varit på toa så sprang det en hyena framför oss, så jag och hanna sprang in och gömde oss på dass ett tag och var livrädd ;) Sedan vaknade vi upp på morgonen klockan 5 av att det stod en zebra utanför tältet och näst intill käkade upp vårat tält och gjorde sina behov. Natten innan stod de en massa bufflar och elefanter några meter bort, och inte fattade vi att bufflar är typ de farligaste djuret, så vi ställde oss och posade lite med dem ;)
Dumma unga svenska flickor som vi är så åkte vi ju på tältning utan att ha med oss ficklampa också, det rekommenderar jag alla som tänkt åka på safari att ha med sig, för kl 19 är det kolsvart i detta land!

Vi hade då turen att se The Big 5!! Dvs elefant, leopard, lejon, noshörning och afrikansk buffel. Sedan har vi ju sett flodhästar och huuur måga zebror och giraffer som helst, samt en massa andra djur också såklart!
Det var ofta man var tvungen att påminna sigsjälv om att man faktist inte var på ett Zoo, utan att alla dessa djur vi såg faktist befann sig på hemmaplan, och att det är på ställen som dessa alla djurfilmer/foton osv är tagna. Riktigt häftigt, rekommenderar verkligen alla som har funderat på att åka på safari nångång att verkligen göra det, en riktig upplevelse!













 

Kommentarer
Postat av: Egge

Shit vilken snygg bild på lejonet!!! skiteliloooohäftigt!

2011-09-20 @ 19:25:15
Postat av: sofia B

Chiiiit vad coolt! :)avis man blir! det var riktiga lejonkungen vibbar på de där bilderna alltså!

2011-09-20 @ 21:12:19
Postat av: mamma

Vilka fina bilder!

2011-09-20 @ 22:16:24
Postat av: Familjen i Gstad

Åh vilken upplevelse Martina , jag tror jag kommer dit=)

2011-09-21 @ 07:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0