Crazy day!

Igår, söndag, kan jag minst sagt säga var den knäppaste och jobbigaste dagen på länge!
Lördagsnatt gick jag väl och la mig ca 05, sedan söndag morgon blir jag väckt kl 8 av att vår chef sitter i vårt vardagsrum och vill höra om en massa jobb vi gjort under veckan, så var bara att ta fram allt arbete och visa för honom för sen skulle han iväg på safari igen. Av nån konstig anledning så var jag pigg som en mört efter det uppvaknandet så kunde inte somna om. Gjorde lite småjobb hemma som han bett oss att göra under dagen men sen precis när vi skulle åka iväg till en kompis hemby för att se hur hans föräldrar bor så ringer hotellet dit våra gäster precis anlänt och säger att vi inte har gjort nån bokning hos dem(vilket vi absolut gjort!!!) och att hotellet dessutom var fullbokat. Så blir lite paniksamtal och vända om bilen för att försöka hitta ett annat hotell åt dem efter att chaffören som hämtat dem på flygplatsen ringt till oss och sagt att vi var galningar som inte kunde boka hotell. Och eftersom att vår handledare var borta på safari så var det ju såklart vi som fick ta hand om allt skitgöra, som vanligt ;) eftersom de inte finns nånting som heter planering i detta land(eller vårat företag iaf) så kom han ju på att vi var tvungen att fixa lunchboxar åt dem och träffa guiden som skulle åka iväg med dem dagen efter för att gå igenom deras program. Efter att de var fixat så åkte vi äntligen iväg mot byn, då märker jag att min påse med kamera, pengar och sprutor i inte ligger i bilen, så får panik och får vända om bilen igen för att åka till hotellet där vi lämnat gästerna för att se om dem fått med sig min påse när dem tog all deras packning. Men inte det!! Dock visade det sig att nån hade lagt den under ett säte, så den var alltså inte på villovägar :)
Efter det tog vi oss iväg, ca 4 timmar sent dock! Var och besökte byn som ligger på Mount Meru, hur vackert som helst med underbar utsikt! Sen var det bara att gasa tillbaka till Arusha igen för att hinna möta upp guiden som vi bestämt träff med klockan 20.00 med på ett hotell. Men som vanligt, det här med att bestämma tider är ju helt omöjligt, han kom dit 21.30!!! Så blev till att äta middag på hotellet under tiden vi väntade.
Hoppade i en taxi för att åka hem, men när vi börjat rulla iväg så hoppar det ut en kille ur bilen framför och säger att chauffören i bilen vill prata med oss, så jag går ut för att säga hej, men de var en ful äckelgubbe som ville att vi skulle följa med dem ut för lite party. men jag tackade så snällt NEJ!
Kom väl hem kring 22.30. hoppade i duschen och sedan totaldäckade jag i sängen!
Sen idag vaknade vi 7 för att vi skulle få pengar och åka iväg till banken och fixa inträdeskort till alla nationalparker. men banken öppnade inte förrän 9.30. Gästerna hade blivit lovade att åka iväg klockan 8, men dem kom inte iväg förrän 10..  Tycker så synd om gästerna eftersom allt blev så struligt, men så går det när man kommer till ett oorganiserat land!

På tal om banker så var vi och skulle betala ett hotell på Zanzibar åt några gäster. Så sa bankgubben att vi skulle komma tillbaka dagen efter för att hämta kvittot, han frågade om telefonnummer eller mail så att han kunde höra av sig när de var färdigt, så godtrogna som vi är så gav vi honom vårat telefonnummer..
Senare den kvällen ringer han, Hanna svarar och han säger att han vill inleda ett förhållande med henne ;)
Kan säga att vi aldrig åkte tillbaka till banken dagen efter, för vi hade tydligen fått allt vi behövde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0