Halvtidsrapport

För er som inte riktigt har förstått det så trivs vi så jäkla bra här i Tanzania. Människorna här är verkligen top notch! Träffar så mycket folk här som man önskar att man kunde ta med sig till Sverige sen:) Sedan har vi verkligen kommit in i de lugna tempot här, kommer nog få en smärre chock när vi kommer tillbaka till Sverige och Stockholm sen.

Allt är ju verkligen annorlunda här, och det är inte alls som jag hade föreställt mig innan jag kom hit.
Vi bor ju i en stor stad,safarins huvudstad, vilket betyder att det är en del turister här vilket i sin tur betyder att det är väldigt utvecklat jämfört med hur det är på landsbygden. Men skulle nog ändå säga att det ligger ca 40 år efter i utvecklingen än Sverige.

Jag älskar Sverige som land, men lite av den afrikanska kulturen skulle inte skada! Har än så länge inte haft den minsta hemlängtan, och jag är ganska så säker på att jag inte kommer att få det heller.
Är lite skrämmande att vi varit här halva tiden redan, även fast vi har gjort en massa saker så känns det som att det var igår vi kom hit och att det är sååå mycket mer att utforska.

Jag slänger in en liten bild från igår när vi var på vårat lilla stammisställe!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tror visst att du längtar hem till mamma :)

2011-10-06 @ 23:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0